Den Danske Scenekunstskole 2020
Hvordan kan man etablere en publikumskontrakt i et scenekunstunivers, hvor der virtuelt er flere skuespillere og publikummer til stede samtidig?
Det var det centrale fokus i dette laboratorieprojekt. Spørgsmålet blev undersøgt medafsæt i ’Alice i Eventyrland’ -en historie om ’at falde igennem hullet’ til en anden verden, hvor man konfronteres med en anderledes logik.
I samarbejde med dramaturg og ph.d. Anna Lawaetz og performerne Dennis Rivin og Marie-Louise Werner gennemførte projektholderJeppe Lawaetzen tredages workshop, hvor publikum blev inviteret ind til kontrollerede delforsøg i kortere time-slots. Skuespillerne og publikum befandt sig fysisk i forskellige rum, men i det samme virtuelle rum. Deltagerne mødtes i et virtuelt chatrum med en virtuel scenografi, som var bygget op til formålet.
Formålet med laboratorieundersøgelsen var at indkredse, hvordan man arbejder med publikumselementet i XR-teknologier. Gennem workshoppen blev forskellige metoder til at få publikum til at blive trygge ved rammerne afprøvet og publikums reaktioner og forhold til udstyret og den fortalte historie blev registreret.
KUV-projekt ved Den Danske Scenekunstskole 2020.
Kunstnerisk- og teknisk leder: Jeppe Lawaetz/Lawaetz Aesthetics
Dramaturg: Anna Lawaetz/Lawaetz Aesthetics
Performere: Dennis Rivin, Marie-Louise Werner
Programmør: Jeppe Jost Etzerodt
Speak: Thomas Winther
Musik: SIlja Lawaetz/Lawaetz Aesthetics
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes